Základním rozdílem, který jsem
viděl na soukromé škole, v porovnání se veřejnou školu, byl v zájmu rodičů
o to, co se budou jejich potomci učit. Měl jsem možnost se setkat s několika
tatínky osobně mimo školu, například na obědě, a velmi podrobně se ptali, co
budu jejich syny učit a zda bych se jim mohl věnovat i mimo školu. Žádali
náročný přístup z mé strany, ale také, co největší míru individuálního přístup.
Musím říci, že tento přístup mi velmi imponoval. Nebyl však od všech rodičů.
Zažil jsem i spor jedním rodičem (maminkou), kterou jsem vlastně nikdy neviděl.
Výtečný na té škole byl i
přístup většiny žáků. Nevím, zda to bylo tím, že jich ve třídě bylo méně, než
je na veřejné škole zvykem nebo tím, že jsem učil praktický předmět, ale jejich
zájem o IT obecně byl vyšší, což však nereflektovalo jejich znalosti a
dovednosti. Také očekávali, že se budu přizpůsobovat jejich aktuální
schopnostem a náladě více, než sem byl sám zvyklý. Nastala pro mne velmi
zajímavá situace, kdy jsem se žáky prvního ročníku, se kterými jsem začínal a
nemusel jsem stavět na předchozích znalostech (pomineme-li základní školu), vycházel
dobře, dařilo se mi je motivovat (většinu) k práci lépe, než s jinou třídou,
kde jsem měl pokračovat v tom, co se učili dříve.
Žádné komentáře:
Okomentovat